Informacje o UOKiK

Pełna nazwa Urzędu to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Będziemy używać skrótu UOKiK, żeby było nam łatwiej.

Centrala UOKiK mieści się przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie, w dzielnicy Śródmieście. Budynek łatwo poznać, bo pod nim znajduje się przejście na drugą stronę budynku. Centrala jest główną siedzibą UOKiK. Pracuje w niej prezes (szef) oraz wiceprezes, dyrektorzy różnych biur i inni pracownicy.

Adresy biur i departamentów znajdziesz w internecie na stronie głównej UOKiK, w zakładce Kontakt. Gdy klikniesz TUTAJ otworzy się strona z adresami.

Prezesem UOKiK jest Tomasz Chróstny.

Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Delegatury to części UOKiK zarządzane przez dyrektorów. Znajdziesz je w największych miastach w Polsce. Możesz załatwić w nich sprawy dotyczące wybranej części Polski, np. Pomorza lub Śląska. Delegatury znajdziesz w miastach:

  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Katowice
  • Kraków
  • Lublin
  • Łódź
  • Poznań
  • Wrocław

Adresy delegatur znajdziesz w internecie na stronie głównej UOKiK, w zakładce Kontakt. Gdy klikniesz TUTAJ otworzy się strona z adresami.

Czym zajmuje się UOKiK

UOKiK czuwa nad tym, by interesy wszystkich konsumentów były chronione. Prezes UOKiK ma możliwość ukarania firm, które stosują nieuczciwe praktyki. Dba o to, aby produkty przemysłowe były bezpieczne. UOKiK czuwa też nad tym, by przedsiębiorcy działali zgodnie z prawem. Urząd chroni konkurencję.

Pomoc dla konsumentów

Jeśli jesteś konsumentem, który ma problem z kupionym towarem lub usługą, możesz skorzystać z pomocy prawnej. Pomoc jest bezpłatna. Jeśli skorzystasz z kontaktu telefonicznego – zapłacisz jedynie za połączenie.

  1. Możesz zadzwonić pod numer 801 440 220 lub 222 66 76 76 
  2. Możesz wysłać zgłoszenie na: poradydlakonsumentow.pl
  3. Możesz zadzwonić, napisać lub pójść do rzecznika konsumentów w Twoim mieście lub powiecie. Gdy klikniesz TUTAJ otworzy się strona z wyszukiwarką pomocy w Twojej miejscowości.

Kontakt do UOKiK

  1. Możesz napisać list i wysłać pocztą na adres:
    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    pl. Powstańców Warszawy 1
    00-950 Warszawa
  2. Możesz wysłać e-mail na adres: uokik@uokik.gov.pl
  3. Możesz skorzystać z platformy ePUAP: www.epuap.gov.pl – ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Żeby skorzystać z tego sposobu kontaktu, musisz mieć swoje konto w ePUAP. Nasza skrzynka na platformie ePUAP to: /UOKiK/SkrytkaESP
  4. Możesz zadzwonić. Pracujemy od poniedziałku do piątku w godz. 8.15-16.15. Numer centrali to: 22 55 60 800. Na stronie internetowej Urzędu w zakładce Kontakt znajdziesz numery telefonów do wszystkich biur i delegatur Urzędu.

Newsletter

Bądź na bieżąco!